تیم تراکتور تبریز
نوشته شده توسط : محمد

تراکتورسازی بعد از مدتهای مدید بالاخره با اتکا به جوانان غیور آذربایجان بعنوان حامیان و طرفداران خود که پشتوانه ای عظیم برای این تیم بود توانست خود را درجمع بهترینهای فوتبال برتر ایران به همگان معرفی و با تکیه بر مدیریت و بازیکنان و کادر فنی کار آمد نتایج قابل قبولی را کسب نماید و اما این همان اتفاقی بود که ما هواداران از تیم محبوبمان انتظارش را داشتیم اما به زعم بسیاری از هواداران تیم تراکتور می بایست حداقل در جمع سه تیم بالای جدول در فصل گذشته قرار می گرفت که در این مقاله با بررسی این مسئله و با نظرخواهی که دوستان در پایان این مقاله که به نکات قوت و ضعف تیم اشاره شده باشد ارائه خواهند کرد به بسیاری از واقعیتهای قابل انتظار دست خواهیم یافت .

نقاط قوت تیم:
ا- بهره بردن از هواداران فهیم و پرشور خصوصا جوانان غیور آذربایجان که در اغلب مسابقات داخل و خارج از خانه با حداکثر هوادار در گرما و سرما حامی تیم بودند.
2- بهره بردن از بازیکنانی که با انگیزه فراوان برای نشان دادن خود در لیگ برتر و اثبات خودشان که چیزی از بازیکنان چند ساله لیگ برتر ندارند بازی می کردند.
3- بهره بردن از انسجام تیمی که باعث ایجاد هماهنگی لازم بین بازیکنان شده بود و با شناخت بازیکنان از یکدیگر سبب آسانتر شدن اجرای تاکتیکهای تیم گردیده بود.
4- بهره بردن از مربی جوان با تفکرات کاملا هجومی که منطبق با ذات فوتبال منطقه آذربایجان و تراکتور دارد و شناخت کامل آن به بازیکنان از نظر روحی و روانی و بازی گرفتن از بازیکنان در پستهای تخصصی و مورد نیاز تیم.
5- بهره بردن از مدیریت توانمندی که در شرایط بحران و حتی مشکلات عظیم مالی به نوعی به مشکلات سرپوش می گذاشت و بهترین تصمیم را می گرفت.
6- بهره بردن از برنامه هدفمند تدوین شده با نگرش خوب و آینده نگری مناسب که هدف مشخصی را دنبال می کرد.
7- بهره بردن از توانائیهای ورزشی استان و حمایت تقریبا برخی از ارگانهای دولتی همچون استاندار محترم که زمینه را برای معرفی تیم و پیشرفت آن مهیا کرده بود.

نقاط ضعف تیم :
1- عدم حمایت برخی از ارگانها و عدم توجه به مشکلات مالی تیم که خصوصا خود شرکت تراکتورسازی حمایت لازم و کافی را در کوران مسابقات ازتیم نداشت.
2- عدم حضور برخی از بازیکنان سرشناس در تیم که می بایست قبل از شروع مسابقات نسبت به جذب آنها در فصل گذشته اقدام می شد. که این امر به سبب مسائل مالی و کم بودن فرصت یارگیری بدلیل دیر مشخص شدن حضور تیم در لیگ برتر بود.
3- عدم ایجاد انگیزه مناسب بین اعضاء و کادرفنی تیم در هفته هائی که تیم ترختور می توانست با گرفتن امتیازهای لازم خود را در جمع تیمهای بالای جدول ببیند.
4- عدم استفاده لازم از برخی از بازیکنان تیم توسط سرمربی که در مواقعی می توانستند کمک حال مناسبی برای تیم باشند.
5- عدم برخورد مناسب سرمربی تیم در برهه ای از اوقات که برای وی و تیم حواشی درست می شدکه از جمله استعفای دو مرتبه ای وی به تیم لطمه زد.
6- عدم جلوگیری از ترک برخی از بازیکنان مانند نصرتی و پیمنتا در کوران مسابقات که تا حدودی در نتیجه گیری تیم در بقیه بازیها را سبب شد.

حال با توجه به نکاتی که به آن اشاره شد و صد البته موارد بسیار زیادی نیز هست که امیدوارم دوستان به آن اشاره لازم را داشته باشند تا بتوانیم با جمع بندی آن و رساندن مشکلات فوق به گوش عزیزان و دست اندرکاران تیم در لیگ دهم تیمی کاملا منسجم و موفقی را در فوتبال برتر ایران شاهد باشیم و بتوانیم در مسابقات جام باشگاههای آسیا در سال آتی تیمی پر فروغ را داشته باشیم.




:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : 2 مرداد 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: